Η οστεοαρθρίτιδα το χειμώνα

Η οστεοαρθρίτιδα αποτελεί μία πάθηση που αφορά εκατοντάδες χιλιάδες συνανθρώπους μας και περιβάλλεται από μύθους και λαθεμένες αντιλήψεις.

Καταρχήν είναι σημαντικό να ορίσουμε την οστεοαρθρίτιδα ως τη μη φλεγμονώδη διαταραχή των αρθρώσεων η οποία χαρακτηρίζεται από ανισορροπία μεταξύ της σύνθεσης και της διάσπασης του αρθρικού χόνδρου, η οποία οδηγεί σε παθολογικές αλλαγές όπως  ο εκφυλισμός και τελικά η καταστροφή του αρθρικού χόνδρου. Φυσικά  η χρονίζουσα οστεοαρθρίτιδα επηρεάζει και οδηγεί σε δομικές αλλαγές όλους τους ενδοαρθρικούς και εξωαρθρικούς ιστούς, όπως είναι οι μύες, οι σύνδεσμοι και τα οστά.

Όπως προανέφερα διάφοροι μύθοι κυκλώνουν τη σημαντική αυτή πάθηση. Το μόνο που δεν είναι σίγουρα μύθος είναι ότι ο χειμώνας, οι κρύες και υγρές συνθήκες έχουν αρνητικές επιδράσεις  στις αρθριτικές αρθρώσεις. Διάφορες έρευνες ανά τον κόσμο επιβεβαιώνουν ότι οι κρύες συνθήκες επιδεινώνουν τον οστεοαρθριτικό πόνο και μειώνουν την κίνηση και τη λειτουργικότητα στην καθημερινότητα. Παραδόξως , η θεραπεία με κρύα επιθέματα σε εναλλαγή με ζεστά βοηθάει στη μείωση του αρθρικού πόνου.

Ερευνητής του πανεπιστημίου Ιατρικής του NewJerseyαναφέρει ότι το κρύο επιδεινώνει τον πόνο των ασθενών, αλλά ευτυχώς δε φαίνεται να επιδεινώνει την πάθηση αυτή καθεαυτή.

Σε μία άλλη έρευνα του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια, τοποθετήθηκαν ασθενείς με οστεοαρθρίτιδα σε ένα κτίριο με ελεγχόμενο κλιματολογικά περιβάλλον χωρίς παράθυρα, έτσι ώστε οι ασθενείς να μην έχουν επαφή με τις κλιματολογικές αλλαγές. Τα αποτελέσματα της έρευνας ήταν εντυπωσιακά. Οι ασθενείς μπορούσαν με μεγάλη ακρίβεια να προβλέψουν τον καιρό με βάση την αλλαγή του πόνου στις αρθρώσεις τους.

Τέλος σε πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστημίου Ιατρικής του Feinbergβρέθηκε ότι οι ασθενείς με οστεοαρθρίτιδα και ρευματοειδή αρθρίτιδα σε ακραίες συνθήκες κρύου και ζέστης, όπως και στις πιο συννεφιασμένες και βραδυνές ώρες, μείωναν κατά πολύ τις δραστηριότητες έξω από το σπίτι.

Δυστυχώς, ειδικά τώρα που η τιμή του πετρελαίου έχει φτάσει στα ύψη η λύση δεν είναι στην αύξηση του θερμοστάτη του καλοριφέρ. Έχει αποδειχθεί ερευνητικά ότι η άσκηση χαμηλής έντασης όπως η κολύμβηση, το στατικό ποδήλατο, η άσκηση με τη μέθοδο πιλάτες για 15 με 30 λεπτά καθημερινά, όπως και ο έλεγχος του σωματικού βάρους αποτελούν σημαντικούς παράγοντες μείωσης του αρθρικού πόνου.

¨Ακούστε¨ τα μηνύματα που στέλνει το σώμα σας και λειτουργήστε με σεβασμό τις αρθρώσεις σας αποφεύγοντας να τις υποβάλλετε σε περιττό μηχανικό φορτίο και βάρος, καθώς ως γνωστόν η καλύτερη θεραπεία είναι η πρόληψη.

Ζητήστε φυσιοθεραπευτική φροντίδα (ειδικά σε περιόδους οξύ πόνου) και αφήστε το θεραπευτή να σας οδηγήσει εκτός κύκλου πόνου σε σύντομο χρονικό διάστημα. Η φαρμακευτική θεραπεία κάποιες φορές μπορεί να είναι αναπόφευκτη και ένας καταρτισμένος Ιατρός θα σας προτείνει την καταλληλότερη θεραπεία.

Η προσωπική κλινική μου εμπειρία μου δίνει τη βεβαιότητα να πω ότι, δεν υπάρχει κανένα είδος αρθριτικού πόνου που να μη μειώνεται με τη σωστή ολιστική θεραπευτική αντιμετώπιση. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να εμπιστευτείτε και να αφεθείτε στα χέρια ενός ειδικού θεραπευτή.