Κάθε πότε μπορώ να επαναλαμβάνω τις θεραπείες στο χρόνιο πρόβλημά μου;

Αυτό εξαρτάται από τη φύση του προβλήματος.Η σωστή αυτοθεραπεία και εκπαίδευση στην πρόληψη από το θεραπευτή παίζουν σημαντικό ρόλο στη μείωση της συχνότητας των επισκέψεων στο φυσικοθεραπευτή. Δεν είναι τυχαίο που επιμελείς και συνειδητοποιημένοι ασθενείς καταφέρνουν να αντιμετωπίζουν μόνοι τους χρόνια προβλήματα πόνου. Σε γενικές γραμμές μία με δύο φορές το χρόνο σε χρόνια προβλήματα πόνου,οποιαδήποτε εποχή, μπορεί να είναι αρκετές για ικανοποιητική αποκατάσταση και συντήρηση. Πρέπει να θυμόμαστε ότι ζητάμε βοήθεια στην έναρξη των συμπτωμάτων και όχι στην κορύφωσή τους.

Σε ποια φάση του τραυματισμού μου πρέπει να ζητήσω βοήθεια από το φυσικοθεραπευτή

Δυστυχώς στη χώρα μας επικρατεί η άποψη πως σε ένα οξύ τραυματισμό πρέπει να αποφύγουμε τη θεραπεία σε πρώτη φάση και να ξεκινήσουμε τις θεραπείες όταν ο πόνος ελαχιστοποιηθεί.
Αυτή η άποψη στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι λαθεμένη καθώς η δουλειά του φυσικοθεραπευτή είναι να θεραπεύει σε όλες τις φάσεις ενός τραυματισμού προσαρμόζοντας ανάλογα το θεραπευτικό του πρόγραμμα.
Αν ο ασθενής ξεπεράσει μόνος του την επώδυνη φάση του πόνου ρισκάρει την εγκατάσταση μόνιμων δυσλειτουργιών που θα οδηγήσουν σε χρονοβόρα και δύσκολη συνολική αποκατάσταση.

Μπορώ να επικοινωνήσω απ'ευθείας με το φυσικοθεραπευτή για να με βοηθήσει στο πρόβλημά μου ή χρειάζεται επίσκεψη στο γιατρο;

Ο φυσικοθεραπευτής δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη διαγνωστική ικανότητα ενός καλού γιατρού.Υπάρχουν όμως τραυματισμοί και παθήσεις μικρής εμβέλειας που μπορούν να αντιμετωπιστούν απ'ευθείας από το φυσικοθεραπευτή με μεγάλη επιτυχία.Άλλωστε ένας υπεύθυνος φυσικοθεραπευτής μπορεί να εντοπίσει ύποπτα σημάδια βλάβης και να καθοδηγήσει ανάλογα τον ασθενή.